09133061376 آریا بهنوش
09133246054 شرکت ونداد افراز زاینده رود
09133246054 شرکت ونداد افراز زاینده رود
تعداد بازدید : 1405

دستگاه تصفیه آب صنعتی

تهران
گروه صنعتی ناب
... منقضی شده
تصویر اول

دلایل استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی
یکی از محدودیت ها در تمام دنیا ، کمبود آب شیرین می باشد که مشکلات زیادی را در صنعت و زندگی روزانه انسان ها بوجود آورده است. این محدودیت ها نه تنها در تامین آب شرب به چشم میخورد، بلکه در کشاورزی و تولید دارو و مواد بهداشتی و صنعت نیز کاملا چشمگیر می باشند. در مقابل، آب دریا بخاطر داشتن حجم بالایی از نمک و املاح غیر قابل استفاده بوده که با آب شیرین کن دریایی می توان از آنها در چرخه طبیعت استفاده نمود. استفاده از دستگاه آب شیرین کن RO این امکان را فراهم می سازد تا 99.6% از املاح موجود در آب را حذف نموده و در نهایت آب شیرین و خالص را به عنوان خروجی تحویل دهد.
اسمز معکوس یا آب شیرین کن چیست؟
اسمز به فرآیندی در طبیعت گفته میشود که در آن آب شیرین تمایل زیادی به مهاجرت به سمت آب شور با املاح زیاد دارد. این مساله بارها و بارها در طول روز در بدن انسان و در کلیه ها رخ می دهد که در طبیعت نیز می توان در فرآیند جذب آب از زمین توسط ریشه درختان مشاهده کرد. اسمز معکوس دقیقا عکس این فرآیند عمل می کند و در آن آب شور با فشار به سمت آب شیرین مهاجرت نموده و یون و املاح موجود در آب توسط غشاری نیمه تراوا حذف می گردد.
دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس در مواقعی استفاده می گردد که نیاز به کاهش میزان نمک آب وجود دارد. اسمز معکوس یک فرآیند فیزیکی جداسازی است که در این فرآیند، جریان آب خام به دو جریان آب محصول و جریان آب تغلیظ شده تقسیم می شود. به جریان غلیظتر، آب شور و یا دورریز هم گفته می شود.
نحوه کار دستگاه آب شیرین کن صنعتی
در شیرین کردن آب با اسمز معکوس، آب خام ( تصفیه نشده ) توسط پمپ به داخل محفظه ای که دارای غشای نیمه تراوا (ممبران) می باشد، با فشار رانده می شود، چون تقریبا فقط آب خالص می تواند از غشاء عبور کند به این صورت آب تقریبا خالص در یک طرف غشاء و آب تغلیظ شده از ناخالصی ها در طرف دیگر بوجود می آید. این فشار خارجی از فشار اسمزی طبیعی بیشتر است در نتیجه مولکول های کوچک تر از منافذ غشاء، عبور می کنند در حالیکه مولکول های بزرگ تر قادر به عبور از غشاء نیستند.
باید توجه داشت که قطر منافذ یک ممبران حتی از قطر یک ویروس و باکتری نیز کوچکتر می باشد. مولکول های بزرگ تر در جریانی جانبی از کنار غشاء عبور داده شده و دفع می گردند. در حالت کلی نحوه کار اسمز معکوس به شرح زیر می باشد:
آب شور با املاح زیاد وارد دستگاه تصفیه آب صنعتی می شود
برای انتقال آب شور به شیرین از پمپ فشار استفاده میشود
در مسیر عبور آب شور به شیرین، غشای نیمه تراوا با منافذ بسیار کوچک قرار گرفته و مانع از عبور املاح به بخش آب شیرین خواهد شد
بعد از چند مرتبه استفاده از دستگاه آب شیرین کن نیاز به شستشوی فیلتر و غشای نیمه تراوا با روش های مختلف از قبیل بک واش و مواد شیمیایی می باشد
نکته بسیار مهم اینکه، با توجه به نوع آب و میزان املاح موجود در آن ممکن است نیاز به پیش تصفیه باشد که برای این منظور از دستگاه های مختلف از قبیل اولترافیلتراسیون، فیلتر کربنی و فیلتر شنی و غیره استفاده می گردد. با استفاده از این تجهیزات حجم زیادی از آلودگی های آب کاسته شده و در نتیجه به غشای اسمز معکوس آسیب وارد نشده و طول عمر آن افزایش می یابد.
تجهیزات دستگاه آب شیرین کن
به منظور پیاده سازی فرآیند آب شیرین کن RO نیاز به تجهیزاتی از قبیل موارد زیر می باشد:
سیستم پیش تصفیه شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر کارتریجی
غشاء نیمه تراوا (Membrane)
پمپ فشار قوی(High Pressure Pump)
پکیج تزریق آنتی اسکالانت شامل پمپ تزریق و مخزن
پکیج تزریق سود کاستیک و اسید شامل پمپ تزریق و مخزن
شاسی استقرار
تابلوی توزیع قدرت و مدار فرما
سیستم CIP
تولید دستگاه آب شیرین کن RO
تجهیزات و ابزار کنترلی سیستم آب شیرین کن
فرآیند انتقال آب از غشای نیمه تراوا و حذف یون و املاح و آلودگی ها نیاز به وارد کردن فشار داشته که میزان فشار وارد شده به آب با توجه به میزان آلودگی ها و سایر موراد دارد. به همین خاطر، از تجهیزات کنترلی در بخش های مختلف دستگاه استفاده می گردد تا در نهایت خروجی آب با حذف بیش از 98 درصد املاح و صد در صدی باکتری و ویروس بدست آید. از مهم ترین تجهیزات کنترلی به کار رفته در دستگاه آب شیرین کن صنعتی تولید شده عبارتند از:
فلومترهای اندازه گیری جریان
لوله و اتصالات استیل یا سوپر پایپ وV.C برای دو خط تحت فشار و فشار پائین
شیر فلکه های تنظیم جریان، شیرهای نمونه گیری و شیر فشار شکن
الکتروکنداکتیویتی متر (هدایت سنج)
PH- متر
مانومتر اندازه گیری فشار(Pressure Gauge)
کنترل کننده فشار بالا و پایین(Low Pressure Switch & High Pressure Switch)
انواع آب شیرین کن صنعتی RO
آب شیرین کن ها را می توان با توجه به نوع کاربرد آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود، چون نوع غشا و ظرفیت و مراحل پیش تصفیه و غیره در محیط های مختلف متفاوت طراحی میشود. بر همین اساس، رایج ترین انواع آب شیرین کن RO عبارتند از:
آب شیرین کن کشاورزی
با توجه به شرایط جغرافیایی ایران و کویری بودن اغلب مناطق آن، برای کشاورزی در شهرهای مرکزی و شرق و همچنین جنوب نیاز به اصلاح آب می باشد. به همین دلیل در اکثر مزارع مکانیزه از دستگاه های آب شیرین کن برای کاهش مقدار املاح موجود در آب استفاده میشود. ورود املاح زیاد به زمین های زراعی به مرور منجر به فرسایش خاک شده و کیفیت محصولات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.
قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی بسته به ظرفیت از 38 میلیون تومان آغاز و تا 4.5 میلیارد تومان ادامه دارد.
بسیاری از گل و گیاهان در برابر املاح موجود در آب مقاومت خوبی نداشته و باعث میشود تا رشد آنها متوقف شده یا از بین بروند. علاوه براین، محصولات کشاورزی که در محیط های گلخانه ای پرورش داده میشوند نیز به آب با حجم پایینی از املاح نیاز دارند. به همین دلیل دستگاه آب شیرین کن صنعتی گلخانه ای از انتخاب های مناسبی برای این محیط ها به شمار می رود. این دستگاه ها را می توان متناسب با وسعت گلخانه و مقدار آب ورودی به آنها در ظرفیت های مختلفی خریداری نمود.
آب شیرین کن بیمارستانی
در محیط های بیمارستانی با توجه به تاثیر آب بر سلامت بیماران و پرسنل، استفاده از آب شیرین کن اهمیت بسیار زیاد دارد. با حذف املاح موجود در آب شرایط برای استفاده از آنها در محیط های آزمایشگاهی به عنوان حلال فراهم می گردد. استفاده از غشای نیمه تراوا در فرآیند اسمز معکوس باعث میشود تا حجم بسیار زیادی از املاح در آب حذف گردد. در نهایت نه تنها به عنوان آب شرب برای بیماران و پرسنل و آشپزخانه و غیره، بلکه در آزمایشگاه و همچنین استریل کردن تجهیزات اتاق عمل و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.
آب شیرین کن مرغداری
استفاده از آب های دارای املاح با TDS بالا باعث میشود تا بیماری های مختلفی از قبیل سنگ کلیه و نرمی استخوان در مرغ و طیور شیوع پیدا کند. به همین دلیل استفاده از دستگاه های آب شیرین کن با ظرفیت متناسب با شرایط محیط یکی از ملزومات برای راه اندازی مرغداری می باشد. با توجه به تاثیرات مطلوبی که فرایند اسمز معکوس بر کاهش TDS دارد، یکی از روش ها برای حذف املاح از آب مرغداری ها RO خواهد بود.
آب شیرین کن دریایی
همان طور که از نام این نوع دستگاه RO مشخص است، برای تصفیه آب دریا و از بین بردن املاح و کاهش شوری آب و استفاده از آنها در کشاورزی و سایر صنایع اشاره نمود. مساله بسیار مهم در این تجهیزات، اهمیت بسیار زیاد پیش تصفیه به منظور حذف آبزیان و سایر آده های معلق در اب دریا می باشد. به همین دلیل از سایر تجهیزات از قبیل آشغالگیر و انواع فیلترها و حوضچه های ته نشینی در کنار دستگاه RO استفاده میشود. علاوه براین، نوع فیلتر و غشاهای مورد استفاده در این تجهیزات باید توانایی حذف حجم بسیار زیاد املاح را داشته باشند. به منظور افزایش کارایی این تجهیزات، بازه های زمانی کوتاه تری برای احیا ممبران ها در نظر گرفته میشود.
مزایای دستگاه تصفیه آب صنعتی
در حال حاضر دستگاه تصفیه آب صنعتی RO نه تنها در صنعت، بلکه در بخش های کشاورزی و خانگی نیز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. دلیل تقاضای زیاد اسمز معکوس برای شیرین کردن آب مزایای بسیار زیاد این شیوه تصفیه آب می باشد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود
اقتصادی بودن سیستم نسبت به روش های دیگر
مصرف انرژی کمتر در مقایسه با روش های دیگر تصفیه آب
امکان کار مداوم بدون نیاز به توقف های ادواری
سهولت کار با دستگاه و کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری
عدم عبور باکتری، ویروس ها و مواد تب زا (PYROGENS) از ممبران ها
امکان بازگرداندن آب غلیظ به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه
کاربرد آب شیرین کن (اسمز معکوس)
استفاده از آب دریا و آب های زیر زمینی با املاح زیاد و شور و همچنین به چرخه درآوردن آب فاضلاب در بخش های صنعتی یکی از راهکارها برای مقابله با خشکسالی و کمبود آب می باشد. دستگاه آب شیرین کن RO تا حد زیادی این مشکلات را برطرف نموده و بخاطر حذف یون، باکتری و ویروس و املاح کوچکتر از 0.0001 میکرون، در صنایع مختلفی کاربرد دارد. مهم ترین موارد کاربرد اسمز معکوس عبارتند از:
تهیه و تولید آب شرب از آب های شور (مصارف شرب)
تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور
تامین و تولید آب مناسب جهت رشد چشمگیرگیاهان و مصارف کشاورزی
تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های داروسازی و لوازم آرایشی
تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی
تامین و تولید آب دیگ های بخار، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی
تامین و تولید آب دستگاه های دیالیز بیمارستانها
بازیافت پساب های صنعتی
راه های افزایش کیفیت در فرآیند آب شیرین کن صنعتی
یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها که میفیت خروجی اسمزمعکوس را بررسی می کند، میزان TDS می باشد که باید تا حد امکان کاهش پیدا کند. به منظور افزایش کارایی و عملکرد بهتر دستگاه ها و فرایند اسمز معکوس چند راهکار وجود دارد که عبارتند از:
انتخاب غشا و ممبران استاندارد
علاوه بر پمپ و شاسی و سایر قطعات مورد استفاده در طراحی این دستگاه ها، غشا یا ممبران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و ارتباط مستقیم با کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی دارند. لذا،باید غشا و ممبران مناسب و متناسب با نوع آب و املاح موجود در آن برای این منظور استفاده شود. اندازه منافذ روی ممبران ها اهمیت بسیار زیادی داشته و متناسب با نوع آب و املاح و ذرات موجود در آنها لازم است غشای مناسب انتخاب شود. همچنین لازم به ذکر است که به صورت دوره ای باید غشاها با شستشوی معکوس یا سایر روش ها احیا یا تعویض شوند.
پیش تصفیه اسمز معکوس
یکی از مهم ترین گام ها برای بهبود کارایی و عملکرد اسمز معکوس، انجام عملیات پیش تصفیه می باشد. با توجه به آنالیزهایی که بر روی آب صورت میگیرد، نوع فرایند پیاده سازی شده برای پیش تصفیه مشخص میشود. بر همین اساس ممکن است در پیش تصفیه سختی گیری انجام شود یا فیلتراسیون! خروجی آب تولید شده در این مرحله سطح کمتری آده و املاح داشته و به همین دلیل سطح غشاها دیرتر با مواد مختلف انباشته خواهد شد و احیای آنها با فاصله زمانی بیشتر انجام میشود.

قـیـمـت : _ _ _ _ _ _
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 18 اسفند 1400
نام :
گروه صنعتی ناب
اســتان :
تهران
شــهــر :
تهران
آدرس :
... منقضی شده
تـلـفــن :
... منقضی شده
وب سایت :

تازه های گروه صنعت > آب و فاضلابصفحه  1 از 218

سیستم فیلتراسیون تصفیه آب، فاضلاب و پساب صنعتی

سیستم فیلتراسیون تصفیه آب، فاضلاب و پساب صنعتی
کمتر از 2 ساعت پیش
شرکت دانش بنیان صافی آران تولیدکننده انواع سیستم فیلتراسیون جهت تصفیه آب و فاضلاب و پساب، از جمله فیلتر پرس، وکیوم دیسک فیلتر و فیلترهای صنعتی مورد استفاده در این صنایع در سایزهای صنعتی مختلف...
021-66903901 , 021-66903902
تهران , صافی آران

تولید کربن فعال پودری و میله ای، گرانول زغال اکتیو

تولید کربن فعال پودری و میله ای، گرانول زغال اکتیو
کمتر از 2 ساعت پیش
آیکون ویژهشرکت دانش بنیان صافی آران تولید کننده کربن اکتیو پودری پایه 100% گیاهی در ایران با عدد یدی بالای 1000 می باشد. فروش گرانول کربن فعال تولیدی شرکت در صنایع گوناگون از جمله تصفیه آب و فاضلاب ،...
021-66903901 , 021-66903902
تهران , صافی آران

تولید دستگاه تصفیه آب و رسوبشکن الکترومغناطیس

تولید دستگاه تصفیه آب و رسوبشکن الکترومغناطیس
کمتر از 2 ساعت پیش
تولید کننده دستگاه تصفیه آب و رسویشکن و رسوبزدا ااکترو مغناطیس جهت برطرف کردن مشکل رسوب و جرم آب در صنعت، تاسیسات و کشاورزی. دارای گواهینامه و استانداردهای بین المللی .سه سال گارانتی بدون قید و شرط...
09125546046
تهران , فراگام تجهیز

دستگاه تصفیه آب 5 متر مکعبی یا 5 هزار لیتر در شبانه روز

دستگاه تصفیه آب 5 متر مکعبی یا 5 هزار لیتر در شبانه روز
کمتر از 3 ساعت پیش
طراحی و ساخت انواع دستگاه تصفیه آب و پساب دستگاه تصفیه آب 5 متری تولید در شبانه روز 5 هزار لیتر دستگاه یکسال گارانتی کتبی دارد و 10 سال خدمات پس از فروش وسایل موجود در...
09352590548
مشهد , خانه تصفیه آب مشهد

آنتی اسکالانت یا ضد رسوب

آنتی اسکالانت یا ضد رسوب
کمتر از 3 ساعت پیش
فروش انواع آنتی اسکالانت فلوکن 260 و اویستا و ویتک 5300 کارایی آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب ضد رسوب ممبران ها با تزریق اوصولی آنتی اسکالانت طول عمر ممبران ها تا 50% بیشتر...
09352590548 , 09155090548
مشهد , خانه تصفیه آب مشهد

دستگاه تصفیه آب 5 هزاری یا 5 متر مکعبی

دستگاه تصفیه آب 5 هزاری یا 5 متر مکعبی
کمتر از 3 ساعت پیش
طراحی و ساخت انواع دستگاه تصفیه آب مشاوره رایگان دستگاه تصفیه آب 4 تا 6 هزار لیتر تولید در شبانه روز یا 6 متر مکعب برای کسانی که تازه میخوان آب فروشی بزنن که هزینه کمتری می‌خوام بکنن...
09352590548 , 09155090548
مشهد , خانه تصفیه آب مشهد

آب مقطر خالص با قیمت مناسب و کیفیت بالا

آب مقطر خالص با قیمت مناسب و کیفیت بالا
کمتر از 3 ساعت پیش
به نام خدا فروش آب مقطر با کیفیت و قیمت مناسب Tds و سختی صفر میباشد ارسال به صورت بسته بندی و به صورت فله ای بسته بندی در حجم های مختلف مثل نیم لیتری .1لیتری. 2لیتری .3لیتری.4...
09368044799 , 09107701342
تهران , محمد طلائیان

تولید پارچه فیلترپرس

تولید پارچه فیلترپرس
5 ساعت پیش
تولید کننده پارچه فیلترپرس روشها و ابزارهای متفاوتی برای تصفیه کردن مایعات و پسماندها در صنعت وجود دارد یکی از رایج ترین روشها فیلترکردن این مواد است که بهترین روش فیلترکردن در صنعت استفاده از...
09373834983
شهریار , محمد تودویی

تولید لوله سفید تک لایه با قیمت مناسب

تولید لوله سفید تک لایه با قیمت مناسب
6 ساعت پیش
تولید و پخش لوله سفید تک لایه پلی پروپیلن با قیمت مناسب و رقابتی با سایر برندها. لوله سفید تک لایه تولیدی دارای نشان استاندارد بوده و همکاران محترم می توانند نمونه های تولیدی را دریافت کرده و...
09036079985
اصفهان , نیک10000 تومان

لوله بازکنی بلوار فردوس شبانه روزی

لوله بازکنی بلوار فردوس شبانه روزی
6 ساعت پیش
لوله بازکنی تهران سراسر تهران شبانه روزی شمال تهران لوله بازکنی شرق تهرانلوله بازکنی غرب تهران لوله بازکنی جنوب تهران لوله بازکنی مرکز تهران لوله بازکنی ستارخان ، لوله بازکنی طرشت ،...
09198652090 , 021-44073755
تهران , لوله بازکنی و لوله کشی تخلیه چاه

دستگاه های دفع موش, سوسک ،مار،عقرب،هزارپا، مارمولک

دستگاه های دفع موش, سوسک ،مار،عقرب،هزارپا، مارمولک
6 ساعت پیش
دفع موش ، سم موش ، چسب موش ، از بین برنده موش ، از بین برنده سوسک ، دفع سوسک ، از بین برنده خفاش ، دور کننده مار ، دفع مار ، دفع کبوتر ، دفع گنجشک ، دور کننده کلاغ از مزارع فقط و فقط با تجهیزات دور...
021-22130786 , 021-22130787
تهران , مهندس حسینی

دریچه بازدید 20cm

دریچه بازدید 20cm
6 ساعت پیش
دریچه بازدید گردوالف دریچه بازدید چاه .قطر رینگ 22cm مقاومت فشاری 2تن .رنگ به دلخواه مشتری ابی سفید و...
09130332489
نجف اباد , سلطانی

کفشور سه تکه بوگیر وصافی دار

کفشور سه تکه بوگیر وصافی دار
6 ساعت پیش
کفشور سایز 12در12 داری سه تکه اصلی شامل تنه اصلی یک عدد بوگیر و یک عدد توری جهت جلو گیری از ورود اشغال به داخل لوله . در سه رنگ سفید آبی و مشکی مناسب برای لوله سایز سه اینچ و چهار اینچ به انتخاب...
09130332489
نجف اباد , سلطانی95,000 تومان

کفشور 15 15 مناسب لوله 90

کفشور 15 15 مناسب لوله 90
6 ساعت پیش
کفشور چدنی سایز 15در15 نمونه ساده مناسب برای لوله سایز 90 مورد استفاده کف حیاط و پارکینگ در سه رن ابی سفید و مشکی ضد زنگ...
09130332489
نجف اباد , سلطانی40000 تومان

انواع دریچه های منهول و فاضلاب

انواع دریچه های منهول و فاضلاب
6 ساعت پیش
آیکون ویژهتولید کننده انواع دریچه های منهول چدنی . دریچه های بازدید و کفشور های چدنی . دارای بیش از دویست نمونه دریچه های منهول اعم از صادراتی سازمانی و بازاری . بالاترین تنوع موجود در بازار ایران...
09130332489
نجف آباد , سلطانی
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

آگهی های ویژه صنعت » آب و فاضلاب

سختی گیر رزینی آب ، فروش رزین آنیونی کاتیونی
09133246054 , 031-34528926
آب شیرین کن صنعتی کشاورزی تصفیه آب صنعتی و کشاورزی
09133246054 , 031-34528926
شیر کشویی زبانه لاستیکی

شیر کشویی زبانه لاستیکی

مهاب پلیمر راستین غرب
026-34701458 , 026-34723892
ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی ، آب شیرین کن
09133061376 , 031-45839355
آبرسانی با تانکر آب استخر آبرسانی استخر
09120860739
فروش دستگاه جوش لوله پلی اتیلن
09121249231 , 026-32701094
چدن دریچه چاه , کفشور

چدن دریچه چاه , کفشور

مصطفی اکرادی
09123757471 , 09218815251
لوله زهکش

لوله زهکش

شرکت انرژی سازان نوین پارک سینا
09901182054 , 021-91017374

آگهی های ویژه صنعت

خرید و تعویض پنجره دوجداره در تهران
09120591647 , 021-28425718
تولید گونی پلاستیکی ، پاکت کامپوزیت ، توری راشل
09122307057 , 021-33510812