026-34701458 مهاب پلیمر راستین غرب
09133246054 شرکت ونداد افراز زاینده رود
09133246054 شرکت ونداد افراز زاینده رود
تعداد بازدید : 1464

فلوکولاتور - همزن دور کند

تهران
زرین آب پایه ژرف
021-44052976 , 09121900653 , 021-44052977
تصویر اول
تصویر 2
تصویر 3

فرایند انعقاد و لخته سازی
فرایند انعقاد شیمیایی در تصفیه آب می تواند توام با ته نشینی و یا بدون ته نشینی باشد. بحث انعقاد شامل جزئیات استفاده از مواد منعقدکننده و پلیمر الکترولیتها می باشد. مراحل انعقاد فلوکولاسیون و زلالســازی در تصفیه آبهای سطحی معمــول است. فرایند انعقاد و لخته سازی برای حذف مواد کلوئیدی مولد کدورت، رنگ (مواد آلی طبیعی) و آلک (فیتوپلانکتون) باکتریها و ویروسها می باشد.
سیستمهای متعارف تصفیه شامل انعقاد، لخته سازی، زلالسازی و متعاقب آن فیلتر شنی تند می باشد. مواد منعقد کننده شیمیایی برای خنثی سازی بار الکتریکی ذرات کلوئیدی به آب تزریق می‌شوند تا امکان توده ای شدن آنها فراهم آید. پس از تزریق مواد، اختلاط سریع آب با مواد شیمیایی در مرحله انعقاد صورت می‌گیرد. آب پس از تزریق مواد شیمیایی منعقدکننده و کمک منعقدکننده وارد حوضچه فلوکولاسیون می شود. اختلاط ملایم آب در حوضچه لخته سازی برای ایجاد توده های سنگینی قابل ته نشینی صورت می گیرد.
مواد شیمیایی منعقدکننده و کمک منعقدکننده
مواد منعقدکننده مواد شیمیایی هستند که برای قابل ته نشینی ساختن ذرات بخصوص ذرات کلوئیدی در آب استفاده می شوند. مواد کمک منعقد کننده موادی هستند که برای کمک در تشکیل توده با لخته و بهبود فرآیند انعقاد استفاده می‌شوند.
مواد منعقدکننده شامل موادی دارای پایه آلومینیوم یا آهن مانند سولفات آلومینیوم یا سولفات آهن یا کلراید پلی آلومینیوم یا کلراید آهن می‌باشند که از ترکیبات پلی الکترولیتها به عنوان منعقدکننده یا کمک منعقد کننده استفاده می‌شود. از پلی الکترولیتها مانند پلی آمینها، پلی آکریل آمیدها برای آبهای دارای کدورت کم و رنگ کم در روش فیلتراسیون مستقیم استفاده می‌شود. پلی الکترولیتها ممکن است کاتیونی، آنیونی و یا آمفوتریک باشند.
در انعقاد شیمیایی مواد منعقد کننده مناسب به آب اضافه می شود . این مواد بار الکتریکی ذرات معلق را خنثی می‌کند و بر اثر آن امکان چسبیدن ذرات به یکدیگر و در نتیجه ایجاد ذرات بزرگتر، سنگین تر و قابل رسوب که فلوک نامیده می‌شود فراهم می گردد. معمولی ترین موادی که جهت عمل انعقاد بکار می رود نمکهای آلومینیوم و آهن است سولفات آلومینیوم یک ماده منعقد کننده استاندارد است که در تصفیه خانه های آب از آن استفاده می شود. سولفـات آلومینیوم بصورت جـامد دانه بندی شده, پودر و یا بصورت مایع در بازار عرضه می شود. هر میلی گرم در لیتر آلومینیوم باعث کاهش قلیائیت آب به اندازه 5/0 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم و تولید 4۴ میلی گرم در لیتر دی اکسید کربن می شود.
دی اکسید کربن تولید شده موجب افزایش خاصیت خورندگی در آب می گردد. اگر آب دارای قلیائیت کافی نباشد برای فعل و انفعال سولفات آلومینیوم از آهک و کربنات سدیم استفاده می شود تا حالت قلیایی فراهم گردد.
مزیت استفاده از کربنات سدیم (خاکستر سودا) عدم افزایش سختی آب است ولی خاصیت خورندگی آب را بالا می‌برد. استفاده از آهک نسبت به کربنات سدیم مقرون به صرفه‌تر است. مقدار آلوم مورد مصرف در تصفیه آب بین 5-۵0 میلی گرم در لیتر می باشد و محدوده PH مؤثر برای انعقــــاد 8-5/5 است.
سولفات آهن دو ظرفیتی بصورت تجاری دارای خلوص ۵۵ درصد می باشد و به صورت کریستالهای سبز رنگ دانه‌ای قابل تهیه است. سرعت فعل و انفعال سولفات آهن از آلوم کمتر است. برای بالا بردن PH به نقطه ای که یونهای آهن عمل انعقاد را به خوبی انجام دهد، باید آهک اضافه کرد.
استفاده از سولفات آهن و آهک در تصفیه آب مقداری سختی آب را افزایش می دهد ولی خاصیت خورندگی در آب ایجاد نمی‌کند استفاده از سولفات آهن نسبت به آلوم مقرون به صرفه‌تر است ولی بهره برداری از سیستم بدلیل عملکرد توسط دو ماده شیمیایی مشکلتر خواهد بود.
سولفات آهن کلرزده شده و کلرورآهن سه ظرفیتی و آهک در تصفیه آب استفاده می‌شوند. یکی از معمول‌ترین موارد مورد استفاده کلرور آهن(Fecl3) می باشد که در محدوده PH ، ۴-12 مناسب می باشد.
مزیت استفاده از منعقد کننده های آهن سه ظرفیتی عبارت از:
۱- انعقاد در تغییرات وسیع PH بین ۴-9 امکان پذیر است.
۲- عمل یکپارچه شدن ذرات و در نتیجه سنگینی و ته نشینی مواد سریعتر انجام می شود.
3- در از بین بردن رنگ، طعم ، بو و مزه نا‌ مطبوع آب موثرتر واقع می شود.
سولفات آهن سه ظرفیتی در فرم و اشکال مختلف کریستال جامد، مایع و پودر قابل تهیه است. آهک هیدراته، کربنات سدیم سیلیس فعال و پلی الکترولیتها به عنوان مواد کمک انعقاد در تصفیه خانه آب استفاده می‌شود. آهک هیدراته با درصد خلوص 7۰ درصد بصورت تغذیه خشک در دسترس می باشد. سیلیس فعال عبارت است از سیلیکات سدیم که توسط اسید سولفوریک، سولفات آلومینیوم، دی اکسیدکربن یا کلر فعال شده است. پلی الکترولیتها ممکن است آنیونی یا کاتیونی و یا آمفوتریک باشند. عموماً پلی الکترولیتها تحت نام و علائم تجاری در دسترس می باشد. از خاک رس و بنتونیت نیز بعنوان کمک منعقد کننده استفاده می شود.
اثرات بهداشتی مواد منعقد کننده
استفاده از مواد منعقد کننده در آب ممکن است اثرات سوء بهداشتی داشته باشد. همچنین مواد شیمیایی مضر ممکن است از طریق تولید و استفاده پلی الکترولیتها به آب افزوده شود مانند آکریل آمید و اپن کلروهیدرنی که باید مقادیر آن کمتر از حداکثر مجاز باشد. برای کاهش غلظت این گونه مواد در آب باید در فرآیند آبگیری از لجن از برگشت آب لجن به آب خام جلوگیری کرد.
آزمایش جارتست
جهت مطالعه عمل انعقاد و تعیین میزان مواد منعقد کننده و نیز انتخاب نوع مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده از آزمایش جارتست استفاده می‌شود. در این آزمایش مقدار و میزان مواد شیمیایی لازم جهت عمل انعقاد، مقدار PH مناسب و نیز مواد شیمیایی مورد نیاز تعیین می شود.
روش کلی جارتست بصورت زیر است:
1-تهیـ
شش نمونه یک یا دو لیتری از آب مورد نظر
2-برای هر نمونه ماده منعقد کننده یا کمک منعقد کننده مورد نظر اضافه می شود.
3-عمل اختلاط سریع بوسیله همزن با سرعت زیاد به مدت یک دقیقه انجام می شود.
4-نمونه های مورد آزمایش با همزن با سرعت کم به مدت ده دقیقه مخلوط می شود.
5-زمان ظهور لخته ها در هر یک از نمونه ها یادداشت می شود و با توجه به نوع مواد مصرفی و PH و مواد کمکی مورد نیاز برای تصفیه آب مورد نظر تعیین می گردد.
استفاده از جارتست بهترین روش برای تعیین کدورت و پارامترهای اپتیمم (مقدار موثر مواد منعقد کننده،PH) زمان فلوکولاسیون و ضرورت استفاده از کمک منعقدکننده می باشد.
PH اپتیمم و غلظت منعقد کننده بستگی به خصوصیات و ویژگیهای آب خام دارد. تغییرات کیفیت آب خام و انتخاب بهترین عملکرد انعقاد تنظیم PH و غلظت و نوع مواد انعقاد کننده از طریق جارتست امکان پذیر است. همچنین برای مقایسه انواع مختلف مواد منعقد کننده و غلظت مناسب تزریق مواد از این روش استفاده می شود.
نمکهای آلومینیوم و آهن اسیدی بوده و PH کل بستگی به قلیائیت آب دارد. افزایش قلیائیت برای بهبود تشکیل فلوکها و همچنین برای کنترل PH از طریق افزودن مواد کمکی مانند آهک و خا کستر سودا انجام می شود.
درحین بهره برداری از یک تصفیه خانه، بهره بردار بطور تجربی می تواند با توجه به کدورت آب خام ورودی مقدار مورد نیاز منعقد کننده برای حذف کدورت را مشخص نماید.
اختلاط سریع
در حوضچه ها اختلاط سریع مواد شیمیایی به آب اضافه شده و به سرعت با آب مخلوط می‌گردد. معمولا عمل اختلاط سریع از طریق بهم زنی شدید هیدرولیکی یا مکانیکی صورت می‌گیرد. مدت اختلاط کمتر از 30 ثانیه توصیه شده است.
فلوکولاسیون (لخته سازی)
در حوضچه فلوکولاسیون شرایطی فراهم می شود که ذرات به یکدیگر چسبیده و تشکیل فلوک دهند. زمان ماند برای تشکیل فلوکها 20 دقیقه بوده و سرعت عبور آب از حوضچه نباید از 15/0 متر در دقیقه کمتر و از 45/0 متر در دقیقه بیشتر باشد. حوضچه های فلوکولاسیون و حوض ته نشینی باید تا آنجا که ممکن است نزدیک یکدیگر باشند. در حوضچه فلوکولاسیون از مخلوط کن پارویی یا تیغه ای که به آرامی در آب می چرخد استفاده می شود. این پاروها بطور افقی در جهت موازی یا متقاطع با جریان آب نصب می شوند.
فلوکولاتور پارویی شامل یک محور با بازوهای فولادی است که بر روی محور یک سری پاروی تیغه ای چوبی یا فلزی نصب شده است. محور با سرعت کم (100-60) دور در ساعت باعث یک حرکت بسیار ملایم در سیال می‌گردد و در نتیجه سبب تصادم و نزدیکی ذرات بهم خواهد شد. سرعت زیاد در حوضچه فلوکولاسیون باعث شکسته شدن فلوکهای تشکیل شده خواهد شد.

قـیـمـت : _ _ _ _ _ _
آخرین بروزرسانی : یك شنبه 22 آبان 1401
نام :
زرین آب پایه ژرف
اســتان :
تهران
شــهــر :
آدرس :
(غرب تهران)
تـلـفــن :
021-44052976 , 09121900653 , 021-44052977
وب سایت :

تازه های گروه صنعت > آب و فاضلابصفحه  197 از 221

فیلتر شنی ، فیلتر کربنی ، سختی گیر

فیلتر شنی ، فیلتر کربنی ، سختی گیر
1 سال پیش
شرکت مهندسی و ساخت کندو (can do) در زمینه تصفیه آب (water treatment)، فیلتر شنی (sand filter) فیتر کربنی (carbon filter) سختی گیر آنیونی( anion exchange) سختی گیر کاتیونی (cation exchange) میکس بد (mixed bed) خدمات زیر را ارایه می نماید. فیلتر شنی، فیلتر...
021-22020520 , 021-26206967
تهران , شرکت مهندسی کندو

تولید و تهیه لوله و اتصالات پلی اتیلن آبیاران صنعت

تولید و تهیه  لوله و اتصالات پلی اتیلن آبیاران صنعت
1 سال پیش
تولید لوله پلی اتیلن از سایز 16 میلیمتر تا 2000 میلیمتر با فشار باری مختلف با مواد p100 ,...
021-66145209
تهران , آبیاران صنعت سنگان

تولید و پخش لوله و اتصالات پلی اتیلن آ از سایز16 تا2000بیاران صنعت

تولید و پخش لوله و اتصالات پلی اتیلن آ از سایز16 تا2000بیاران صنعت
1 سال پیش
تولید و پخش لوله پلی اتیلن از سایز 16 تا 2000 ( تولید و پخش لوله و اتصالات پلی اتیلن آ از سایز16 تا2000بیاران صنعت...
021-66145209
تهران , آبیاران صنعت سنگان

دریچه منهول

دریچه منهول
1 سال پیش
تولید کننده انواع دریچه های منهول پلی ایتلن ، چدنی ، کامپوزیت ، کوپلیمری در ایران ( دریچه منهول... تهران , - - -

ساخت پکیج مخازن آنتی سرج (مخزن ضربه گیر یا سرج تانک)

ساخت پکیج مخازن آنتی سرج (مخزن ضربه گیر یا سرج تانک)
1 سال پیش
طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی انواع مخزن سرج تانک شامل سرج تانک تحت فشار ، سرج تانک یک طرفه ، سرج تانک دو طرفه و کمپرسور هوا ، سطح سنج مغناطیسی و...
021-33484505 , 09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

انجام محاسبات ضربه قوچ

انجام محاسبات ضربه قوچ
1 سال پیش
یکی از اصلی ترین مبانی اصلی طراحی ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال آب جهت حفاظت از شیرآلات، اتصالات، پمپ ها و لوله انجام محاسبات ضربه قوچ است. شرکت ساراب صنعت پژوه به عنوان طراح و سازنده تخصصی تجهیزات مقابله با ضربه قوچ مانند سرج تانک تحت فشار، سرج تانک یک طرفه و...
021-33484505 , 09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

مخازن ضربه گیر اتمسفریک

مخازن ضربه گیر اتمسفریک
1 سال پیش
الف- مخزن ضربه گیر یک طرفه (One Way Surge Tank) مخازن اتمسفریک ضربه گیر یک طرفه برای جلوگیری از فشارهای نامطلوب منفی به کار می‌روند و در هنگام کم شدن فشار (فشار منفی) مخزن ضربه‌گیر یک طرفه به صورت مخزن تغذیه عمل کرده و آب از مخزن به خط لوله جریان می...
021-33484505 , 09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

مخزن ضربه گیر (سرج تانک) تحت فشار

مخزن ضربه گیر (سرج تانک) تحت فشار
1 سال پیش
ضربه آبی یا ضربه قوچ در خطوط لوله را شاید بتوان پیچیده‌ترین و در عین‌حال جذاب‌ترین پدیده در نظر افرادی که با سیستم‌های پمپاژ و انتقال سرو کار دارند به حساب آورد و مخزن ضربه گیر تحت فشار (سرج تانک) (Airchamber) یکی از راه مقابله با پدیده مخرب ضربه قوج در...
021-33484505 , 09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

برد ست کنترل

برد ست کنترل
1 سال پیش
طراحی ، تولید و تعمیر برد انواع ست کنترل های آسیایی با...
09101476279 , 026-34201112
کرج , محمد علیزاده1000

فیلتر شنی یا Sand filter

فیلتر شنی یا Sand filter
1 سال پیش
فیلتر شنی چیست فیلتر شنی یا صافی شنی (Sand filter) یکی از قدیمی ترین و رایج ترین دستگاه های تصفیه آب می باشد که به منظور حذف ذرات معلق در آب با اندازه بیشتر از 100 میکرون کاربرد دارد. فیلتر شنی دستگاهی است که با صاف نمودن (فیلتراسیون) فیزیکی آب باعث...
021-33484505 , 09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

سپتیک ، سپتیک تانک، تصفیه بی هوازی

سپتیک ، سپتیک تانک، تصفیه بی هوازی
1 سال پیش
شرکت مهندسی و ساخت کندو (can do) در زمینه تصفیه فاضلاب (wastewater treatment)، تصفیه آب (water treatment)، پایپینگ (Piping) خدمات مختلف مهندسی ارائه می نماید. تصفیه فاضلاب به کمک سپتیک تانک های بتنی و پلی اتیلنی (Septic Tank)، سیستم های سپتیک بتنی و پلی...
021-22020520
تهران , شرکت مهندسی کندو

چربی گیر، چربی گیر زیر سینکی، چربی گیر آشپزخانه شرکت کندو

چربی گیر، چربی گیر زیر سینکی، چربی گیر آشپزخانه شرکت کندو
1 سال پیش
شرکت مهندسی و ساخت کندو جدیدترین و مدرن ترین چربی گیرهای آشپزخانه و چربی گیرهای رستورانی را در ظرفیت های مختلف ارئه می دهد: چربی گیر آشپزخانه، چربی گیر رستوران، چربی گیر تالار پذیرایی، چربی گیر سالن غذاخوری ، چربی گیرهای استیل و چربی گیرهای پلی اتیلن،...
021-22020520
تهران , شرکت مهندسی کندو

تصفیه فاضلاب، تصفیه آب، چربی گیر شرکت کندو

تصفیه فاضلاب، تصفیه آب، چربی گیر شرکت کندو
1 سال پیش
شرکت مهندسی و ساخت کندو (can do) در زمینه تصفیه فاضلاب (wastewater treatment)، تصفیه آب (water treatment)، پایپینگ (Piping) خدمات مختلف مهندسی ارائه می نماید. تصفیه فاضلاب توسط پکیج، پکیج تصفیه فاضلاب، پکیج پیش ساخته تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب...
021-22020520 , 021-26206967
تهران , شرکت مهندسی کندو

پکیج فاضلاب ، تصفیه فاضلاب ، تصفیه خانه آب

پکیج فاضلاب ، تصفیه فاضلاب ، تصفیه خانه آب
1 سال پیش
تصفیه فاضلاب – پکیج تصفیه فاضلاب- چربی گیر پلی اتیلنی و بتنی) شرکت مهندسی و ساخت کندو طراحی و ساخت پکیج های بتنی ، فلزی و پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب های انسانی (wastewater treatment package) و صنعتی به روش های لجن فعال متعارف، هوادهی گسترده (extended...
021-22020520
تهران , شرکت مهندسی کندو

فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن شرکت گسترش پلاستیک

فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن شرکت گسترش پلاستیک
1 سال پیش
شرکت گسترش پلاستیک (تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن) یکی از تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن تک جداره در سطح منطقه می­باشد که در سال 1368 با تجربه ده ساله مدیران آن تأسیس گردید. این شرکت دارای ظرفیت اسمی 40150 تن انواع لوله های پلی اتیلن از سایز 16 الی...
09013567232
تهران , ساراب صنعت پژوه

آگهی های ویژه صنعت » آب و فاضلاب

ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی ، آب شیرین کن
09133061376 , 031-45839355
شیر کشویی زبانه لاستیکی

شیر کشویی زبانه لاستیکی

مهاب پلیمر راستین غرب
026-34701458 , 026-34723892
سختی گیر رزینی آب ، فروش رزین آنیونی کاتیونی
09133246054 , 031-34528926
آب شیرین کن صنعتی کشاورزی تصفیه آب صنعتی و کشاورزی
09133246054 , 031-34528926
آبرسانی با تانکر آب استخر آبرسانی استخر
09120860739
فروش دستگاه جوش لوله پلی اتیلن
09121249231 , 026-32701094
دریچه بازدید و دریچه چاه و کشور ودرکنتور
09123757471 , 09218815251
فروش فیلتر شنی

فروش فیلتر شنی

زرین آب پایه ژرف
021-44052976 , 09121900653
قیمت لوله گالوانیزه

قیمت لوله گالوانیزه

شرکت انرژی سازان نوین پارک سینا
09127298974 , 09101112054

آگهی های ویژه صنعت

خریدار انواع رنگ های تاریخ گذشته
09198832439 , 09122903770
قیمت تراش 2 متر - تراش دومتر - فروش دستگاه تراش
021-38467000 , 09018736747